top of page
Forside_PraksisDialog.png

PraksisDialog

Kortene ”PraksisDialog” kan bruges til at skabe samtaler og refleksioner mellem undervisere, der ønsker at udforske og udvikle deres tilgang til praksisfaglighed i undervisningen. Målet er at skabe en struktureret dialog omkring de mange aspekter ved praksisfaglighed og hvordan det kan integreres i skolen og undervisningen.

 3-trins vejledning til PraksisDialog

Målet er at skabe en struktureret dialog omkring de mange aspekter ved praksisfaglighed og hvordan det kan integreres i skolen og undervisningen. Her er en kortere 3-trins vejledning til, hvordan dialogkortene om praksisfaglighed anvendes på en workshop:

 

Trin 1: Introduktion og opdeling

1. Introduktion:

- Præsentér kort konceptet Praksisfaglighed og formålet med dialogkortene.

- Forklar, hvordan dialogkortene vil facilitere diskussioner og refleksion.

 

2. Opdeling i grupper:

- Del deltagerne op i mindre grupper af 4-6 personer.

- Giv hver gruppe et sæt dialogkort.

 

Trin 2: Gennemførelse af dialogsessioner

1. Valg af kort og diskussion:

- Hver gruppe trækker et kort ad gangen og diskuterer spørgsmålet i 5-10 minutter. Har man svært ved, at tale om kortets indhold kan man finde inspiration på bagsiden af kortet. 

- Fortsæt med at trække nye kort og diskuter, indtil tiden er gået.

 

2. Facilitering:

- Facilitatoren bevæger sig rundt mellem grupperne, lytter og stiller  opfølgende spørgsmål.

 

Trin 3: Opsamling og Refleksion

1. Gruppeopsamling:

- Hver gruppe vælger en repræsentant til at dele de vigtigste indsigter med resten af deltagerne.

 

2. Fælles refleksion og planlægning :

- Faciliter en fælles diskussion om, hvordan indsigterne kan anvendes i praksis.

- Deltagerne noterer konkrete tiltag, de vil implementere i deres undervisning.

 

3. Afslutning:

- Opsummer de vigtigste punkter fra workshoppen og tak deltagerne.

bottom of page